روشهای غالب مورداستفاده توسط سازمانهایی که برای نتایج عالی تلاش میکنند، مبتنی بر کار گروهی هستند. یک دلیل ساده برای این امر وجود دارد: این رویکردهای انسانی بهخوبی کار میکنند.
همگی روشهای مبتنی بر کار گروهی هستند که بر داراییهای فیزیکی تمرکز دارند.
توسعه یک استراتژی مؤثر و سپس پیروی از آن نیز به شدت به کار گروهی در میان کارکنان نگهداشت، اپراتورهای تولید، امور مالی، منابع انسانی و زنجیره تأمین بستگی دارد.
داشتن چند مهارت، کارکنان نگهداشت را قادر به کار در گروههای کوچک و گاهی اوقات به تنهایی میکند.همچنین مدیریت کار نیاز به یک شکل کار گروهی دارد؛ زیرا عملیات و زنجیره تأمین هر دو نقش اساسی در این روند و همراستا با نگهداری و تعمیرات دارند. مراقبت اولیه و 5S از یک رویکرد تیمی استفاده میکنند. اپراتورها میتوانند وظایف نگهداری و تعمیرات ساده را انجام دهند و به پرسنل نگهدارنده هنگام انجام کارهای پیچیدهتر بر روی سیستمهایی که خاموش شدهاند، کمک کنند
گروههای کوچکتر بهطورکلی بهرهوری بیشتری خواهند داشت. در روشهای مبتنی بر کارگروهی، برای نگهداری و تعمیرات از گروههای کوچک استفاده میکنند.
برگرفته از کتاب زمان دردسترس (UPTIME) - ویرایش سوم